DjangoBooks.com

Svetlana on Pour Django album

SigurdSigurd Copenhagen, DenmarkNew
edited July 2007 in Repertoire Posts: 69
This song played by Boulou and Ellios is so beutiful, it makes me shiver! Anyone knows the chords for this song?
«13

Comments

  • LarssenLarssen Oslo, NorwayNew
    Posts: 43
    Its a very beautiful song in contrast to the cover of the album..
    Where are you from Sigurd? I see you are a fellow norwegian.

    Christian
  • SigurdSigurd Copenhagen, DenmarkNew
    Posts: 69
    Heisann, artig å treffe nordmenn her! holder til ikke så langt unna Bodø, men flytter til Bergen ganske snart. Ser du holder til i Oslo, er det noe spennende der på musikkfronten?
  • LarssenLarssen Oslo, NorwayNew
    Posts: 43
    Hei,
    det skjer ganske mye på musikkfronten i Oslo, men jeg får ikke med meg så mye...Det blir gjerne sånn når det er mye å velge i. Bergen er en fin by med et bra musikkmiljø etter hva jeg har forstått. Jeg skal prøve å få skrevet ned akkordene til Svetlana. Det er sommerferie og værutsiktene er ikke så gode.

    Christian
  • SigurdSigurd Copenhagen, DenmarkNew
    Posts: 69
    Okay, blir god tid til å øve da:) Ser du spiller sammen med Per Einar, møtte han i fjor da CSSE var her oppe på turne. Fikk prøve gitaren hans og ble inspirert til å kjøpe meg en Gitane DG-300. Fikk også prøve meg på å spille rytme til noen melodier etter konserten, noe som gikk heller dårlig :) Har gått til anskaffelse av Gypsy Rhythm så nå begynner det å komme seg :)
  • LarssenLarssen Oslo, NorwayNew
    Posts: 43
    Ja, jeg spiller med Per Einar. Det er morsomt det. Er du fornøyd med gitaren?
    Jeg har også en dg-300 jeg kjøpte for litt over et år siden og synes den er veldig bra, men har allikevel kjøpt en ny gitar bygget av Leo Eimers :roll:
    Her kommer første del av Svetlana. Vet ikke om alt er helt korrekt, det var spesielt en akkord som var vanskelig å høre, men du får komme med noen innspill til forbedring :wink:

    Christian
  • SigurdSigurd Copenhagen, DenmarkNew
    Posts: 69
    Har akkurat spilt igjennom, syntes det hørtes kjempebra ut. Nå har jeg ikke cden her for å sammenligne, men etter det jeg har i hukommelsen hørtes det meste helt rett ut. Den E11b5-akkorden på linje 4 syntes jeg var litt vrien å få til å passe i øret, men etter det jeg husker i fra cden hørtes den litt merkelig ut. lurer også på om det hadde passet bedre med bånd 3 istedenfor bånd 1 på h-strengen i F#7-5 på linje 3 og samtidig dempe den lyse E-strengen? Har ikke lært meg musikkteori så jeg kan ikke si hva grepet heter. Lurer på om det blir en F#7(b13)?

    Godt jobbet! takk skal du ha :D
  • LarssenLarssen Oslo, NorwayNew
    Posts: 43
    Den E11b5 eller hva det nå er var den akkorden jeg hadde mest problem med og er fremdeles ikke helt sikker på den. F#7b5 akkorden er jeg derimot (nesten) helt sikker på er riktig. Rytmisk sett er det nok litt unøyaktig. Hvis været holder seg skal jeg få skrevet ned resten også. Nå får vi nok kjeft snart hvis vi fortsetter å skrive på norsk :shock:
  • SigurdSigurd Copenhagen, DenmarkNew
    Posts: 69
    Okay la oss snakke engelsk fra nå av :oops:
    Try 022335 instead of the E11b5 chord. Sounds better don't you think?
  • LarssenLarssen Oslo, NorwayNew
    Posts: 43
    Yes, very nice! That sounds right. Well done :D
  • SigurdSigurd Copenhagen, DenmarkNew
    Posts: 69
    I really appreciate that you yook the time to write out the chords for this song, now i even get it to sound good :) Thanks
Sign In or Register to comment.
Home  |  Forum  |  Blog  |  Contact  |  206-528-9873
The Premier Gypsy Jazz Marketplace
DjangoBooks.com
USD CAD GBP EUR AUD
USD CAD GBP EUR AUD
Banner Adverts
Sell Your Guitar
© 2024 DjangoBooks.com, all rights reserved worldwide.
Software: Kryptronic eCommerce, Copyright 1999-2024 Kryptronic, Inc. Exec Time: 0.016028 Seconds Memory Usage: 0.99971 Megabytes
Kryptronic